ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Heldag i staden!

2009-04-02 18:47:45 / 0 kommentarer ..


Idag hade vi våran andra temadag (utan något tema, som vanligt). Självklart hade jag kameran med mig. På förmiddagen gick vi en stadsvandring. Vi blev uppdelade i grupper om fyra. Man fick en svartvit eniro-karta och ett papper med massa frågor, och såklart en penna. Vi gick runt i Gamla Stan för att svara på frågorna och när klockan var tjugo över elva åkte vi tunnelbanan till Slussen för att möta resten av klassen och äta på McDonalds. Jag åt en kyckling-wrap, pommes frites, drack mineralvatten med citrussmak och åt en mcflurry (glass, på just den här var det kaksmulor...). Efter den trevliga måltiden på McDonalds Slussen gick vi mot färjan som skulle ta oss över till Djurgården. På Djurgården gick/åkte vi buss till Waldemarsudde - ett museum med (just nu) Carl Larsson-utställning.
Dagen slutade klockan två och då började vi ta oss hemåt igen....

Min alldeles underbara dag slutade med en fiollektion tio i fem!
Här är bilderna från idag!


Mina två kompisar, Heidi och Nathalie, står och funderar över någon fråga.....


Vi gick förbi ett "Ben & Jerrys"-café som jag var tvungen att ta kort på....


Snödroppar i Tyska Kyrkans "trädgård"....



Såhär såg det ut brevid busshållsplatsen Waldermarsudde.... Väldigt mysigt....


Utsikten lite mer utzoomad....


Här zoomade jag in några stenar i vattnet....


Mina smått galna kompisar.... Heidi, Nathalie, Petter....


Utsikten från färjan....

Det var allt från den här gången. Det kommer säkert fler snart....

Kramar Johanna!!! <3 <3 <3


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!